"לתת לילד סיגריה בפורים זה כמו לחלק לו רעל עכברים"

צבי טסלר No Comments on "לתת לילד סיגריה בפורים זה כמו לחלק לו רעל עכברים"

האגודה למלחמה בסרטן קוראת לציבור להימנע מחלוקת סיגריות לילדים בפורים: "אפילו התנסות חד פעמית בסיגריות רגילות או סיגריות אלקטרוניות בקרב ילדים ובני נוער היא מדרון חלקלק ולמעשה שער כניסה מסוכן לעולם העישון הקבוע על כל נזקיו החמורים לבריאות"

מאפרה • אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לרגל החג, האגודה למלחמה בסרטן יצאה בקריאה לאנשי ציבור בישראל, להימנע מחלוקת סיגריות לילדים באירועי פורים. באגודה למלחמה בסרטן מסבירים כי: "על אנשי ציבור מוטלת אחריות כבדה המחייבת אותם לפעול ככל יכולתם למנוע את המשך תופעת העישון החמורה בחג הפורים. חיוני להבין כי אפילו התנסות חד פעמית בסיגריות רגילות או סיגריות אלקטרוניות בקרב ילדים ובני נוער היא מדרון חלקלק ולמעשה שער כניסה מסוכן לעולם העישון הקבוע על כל נזקיו החמורים לבריאות. הגיל הצעיר פגיע מבחינה פיזיולוגית ופסיכולוגית להתחלת עישון מכיוון שהמוח עדיין נמצא בתהליך של התפתחות ותהליכי למידה. זאת הסיבה שהתמכרות למוצרי עישון כמו סיגריות וסיגריות אלקטרוניות שהיא סוג של למידה של מנהג חדש, היא מהירה יותר וחזקה יותר בגיל הזה".

עוד מציינים באגודה למלחמה בסרטן כי: "בעשן הסיגריות יש כ- 7,000 כימיקלים שונים, בהם כ- 350 חומרים רעילים שהשפעתם ניכרת במערכות גוף שונות וכ- 70 מהם ידועים כחומרים מסרטנים כגון בנזן, פורמלין, קדמיום, בנזופירן, עטרן, כך שלמעשה לתת לילד סיגריה בפורים זה כמו לחלק לו דוגמית של רעל עכברים".

באגודה מדגישים כי "כמעט בכל שעה מת אדם בישראל כתוצאה ממחלות שנגרמות מעישון אקטיבי או פסיבי. עישון גורם למחלות סרטן, מחלות לב, שבץ מוחי, סוכרת ומחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), הכוללת אמפיזמה וברונכיטיס כרונית. עישון גם מגביר את הסיכון לשחפת, למחלות עיניים, לבעיות במערכת החיסון ולדלקת מפרקים שגרונית. עישון הוא גורם ידוע לאימפוטנציה אצל גברים ולבעיות דומות אצל נשים".

באשר לסיגריות אלקטרוניות מדגישים באגודה למלחמה בסרטן כי: "בגלל המראה הצבעוני והריח המתוק, במקרים רבים הילדים, בני הנוער וגם ההורים לא מבינים שסיגריה אלקטרונית עלולה לגרום לנזקים בריאותיים משמעותיים ולתלות פיזית ונפשית. לכן אנו מדגישים כי מדובר בהתמכרות למוצר עישון מסוכן לבריאות".

יצוין כי האגודה למלחמה בסרטן מקיימת לאורך כל ימות השנה, ברחבי הארץ, פעילות הסברה ענפה בנושא מניעת עישון. במסגרת זו מפיצה האגודה ללא תשלום, מדבקות ועלוני הסברה על נזקי העישון ועל דרכי הגמילה מעישון, המבוססים על מחקרים מדעיים, כמו גם עותקים של פסק הלכה בנושא העישון.



0 תגובות